Понеділок
Пошук
Музика
E-Phonic MP3 Player Example
To view the E-Phonic MP3 Player you will need to have Javascript turned on and have Flash Player 9 or better installed.
Погода, Календар

20:35

Маршрут:  с.Лазещина –г.Петрос – г.Говерла – Хребет Чорна Гора – с.Богдан
 Початок маршруту:  с.Лазещина, Рахівський район
 Особливості маршруту:  маршрут в основному проходить по хребту Чорна Гора. Початкова частина маршруту з різкими висотними перепадами
 Протяжність маршруту:  ~70 км
 Тривалість маршруту:  25-30 годин (2-4 дні,в залежності від темпу і навантаження)
 Висота вершини г.Говерла:  2061 метрів над рівнем моря
 Максимальне вертикальне підвищення від початкової точки:  1343 метров
 Сумарне вертикальне підвищення:  2587 метров
 Рекомендований період року:  весна - осінь
 Додаткова інформація:  наявність прийому GSM. Місця можливої ночівлі: Перемичка, озеро Несамовите, г.Чорна Гора, КП «Деревяні споруди»

Маршрут починається з с.Лазещина, Рахівського району. Село розташоване на державній автодорозі Р 03 Рахів - Івано-Франківськ, в 4 кілометрах від селища Ясіня та Яблоніцкого перевалу - межі Закарпатської та Івано-Франківської областей.

Перші кілометри маршруту проходять по автодорозі місцевого значення через село Лазещина, в Південному напрямку вздовж річки Лазещинана. Після 8.5 кілометрів шляху дорога впирається в туристичну базу «Кузмещік». На старі часи базу намагалися розширити, ввести нові благоустроєні корпуси. Однак, планам не судилося здійснитися. Сьогодні приватних кілька компаній намагаються використовувати старі будівлі. Туристам надаються приміщення для ночівлі та обігріву. Діє невеликий продовольчий магазин.

Від турбази маршрут продовжується на гору Петрос по Південно-Західному курсу (6.5 км.). На початку, через 1 км., Лісовозна дорога перетинає лісосортувальний майданчик, через наступний кілометр міст, а через 300 метрів наступний міст. Відлічить ще 400 метрів дорога виходить до дерев'яних сараїв, потім через 350 м. переходить через міст і майже через півкілометра виходить до розвилки доріг. Ліворуч від розвилки (напрямок на Південь) починається серпантин. Наш маршрут триває прямо по курсу на Південно-Захід, вздовж струмка. Далі вже стежкою продовжуємо похід по схилах, через ліс, поблизу зруйнованих сараев. Від сараїв через 80 метрів виходимо на дорогу, що йде вниз по потічку в Західному напрямку. Наступні 300 метрів спускається вниз по дорозі, переходимо струмок убрід і різко повертає в сторону Південно-Заходу.

Через 270 метрів перетинає траверсную дорогу (1431 м. н.р.м.), яка зв'язує два тваринницьких стійла. Обидва об'єкти  добре видно з дороги. Звідси починається крутий підйом на Петрос. До вершини залишається 1.2 км. Час на подолання такого відстані від 1 до 1.5 годин. По ходу підйому трапляються фрагменти стежок і траверси. Чітко вираженою стежки тут немає. Тому кожна група туристів повинна обирати свій шлях підйому, керуючись конкретними кліматичними та погодними умовами. Перед вершиною дуже крута та кам'янисті поверхня схилу. Пік вершини обозначен купою каміння, нагромаджень підкорювача цій важкодоступній гори.
З Петроса прекрасно видно весь Чорногірський хребет, що минає, на Південний-Схід. За винятком г.Петрос, всі двохтисячники Українських Карпат розташовані саме по цій звивистій високогірній лінії Чорногірського водорозділу: г.Говерла, г.Ребра, г.Гутин Темнатик, г.Бребенескул, г.Чорна Гора.
У протилежній стороні, на Північно-Захід, в 15 кілометрах по прямій видимості видна г.Близниця, трохи правіше від неї Свидовецький хребет. На Північному напрямку чітко видно всі деталі маршруту від турбази «Козменщик» до г.Петрос. На Південно-Захід простягаються урочище Полонина Гарманеска, за ним полонина Шешул.
Спуск з Петроса в основному проходить за його Південно-Східного схилу. Перші 320 метрів проходимо в Південно-Західному напрямку вздовж добре протоптанному стежки, потім поворачивает вліво, строго на Захід. Наступні 0.5 км. дуже крутого спуску майже по прямій. В кінці спуску виходимо на звивисте стежку, яка через 370 метрів виводить на широку траверсную дорогу (1,548 м.н.у.м.), що з'єднують урочища Греблі і Полонина Германеска.
Рухаємось вздовж траверсной дороги на Північно-Захід і через метрів 300 повертає на стежку вправо вгору на Південний-Схід, до вершини пагорбу. Перейшовши вершину пагорба за тим же курсом (1.2 км.) Спускається до іншої траверсної дороги, яка веде від урочища Сколеска до підніжжя г.Говерла і далі на Південь до с.Богдан. Беремо вліво на Південно-Схід і продовжуємо похід по дорозі, на висоті трохи більше 1,500 метрів над рівнем моря. Від до цього місця контрольного пункту «перемичка» 1.7 кілометра. За 200 метрів до виходу до перемички, справа біля дороги джерело. Перемичка сама являє собою досить простору і відносно плоску поверхню на кордоні лісосмуги. Тут дуже зручне місце для превала, ночівлі або розбивки туристичного табору. Це місце, звідки починається сходження на Говерлу.
Далі маршрут лежить на вершину г.Говерла та Чорногірський хребет. Від перемички належить піднятися на 526 метрів і пройти 2.5 кілометра до самого піку Говерли. Шлях іде на Схід і тягнеться 1.4 км. до розвилки стежок. Одна з яких продовжується в тому ж напрямку, а інша підіймається вгору у Північно-Східному напрямку. Потрібно стежку повернути на що йде вгору до вершини. Далі тропа через 600 метрів виходить на хребет (1,876 м.н.у.м.), повертає праворуч на Південно-Схід і різко здіймається вгору. Останні 550 метрів перед вершиною самі круті.
І ось довгоочікувана Висота! Вершина гори Говерла дійсно прекрасна. Перш за все своєї могутнього і важкодоступністю. Всі схили вершини дуже круті, а Північно-Східний непідсильний для пішого підйому. По-друге, гора приваблива оточуючими її просторами. У гарну погоду в будь-якому напрямку простягаються зелено-блакитні панорами гір, хребтів, полонин, маленьких струмків та «сніжних» озер. Більше саме підкорення найвищої вершини України викликає величезний емоційний підйом, генерує почуття самоповаги. І водночас, в непогожий погоду Говерла влаштовує серйозні іспити своїм підкорювачам. В умовах обмеженої видимості, шквального вітру, проливний дощ і непередбачених сніжних заметілі потрібна особлива обережність та підготовленість при підйомах та спуску з гори. Тут суворість клімату проявляється в невеликому різноманітті флори і фауни. Вершина гори в основному покрита високогірними травами, мохом і лишайниками. На землі можна побачити кілька видів нешкідливі жуків. У небі іноді літають Беркути і орли.
Наступний етап маршруту-це подорож по Чорногірському хребті. Вздовж усього хребта протоптанному безліч стежок як через вершини гір так і в обхід їх, по обхідних траверса. Хорошим оріентиром і помічником в дорозі до Чорної Гори будуть залізобетонні прикордонні стовпчики, колишній польсько-чехословацької межі. Стовпчики розташувалися в убуваючому порядку номерів: 39 - спуск г.Говерла; 38 - г.Брескул; 37 - г.Пожежевская; 33 - г.Туркул, і т.д.  На Чорній Горі встановлено стовпчик № 16. Між столбиками з цілими числами на рівних проміжках встановлені стовпчики з дробовим числами (наприклад: 37 / 7, 33 / 1 і т.д.). Запропонований маршрут петляє вздовж залізобетонних стовпчиків, періодично перетинаючи лінію «старої кордону» то ліворуч, то праворуч. Відстань від вершини г.Говерла до вершини г.Черная Гора 18.1 кілометри. Вертикальна крива висоти маршруту коливається вище позначки 1,700 метрів над рівнем моря. На подолання цього відстані йде 8 -9 годин.
Перші 800 м. спуску з вершини Говерла проходять по дуже крутому, каменистому схилу. Після узвозу починається підйом на г.Брескул (0.6 км.). Наступні 460 метрів і ми на г.Пожежевская. Від г.Пожежевская до г.Туркул майже 3 км. Проходимо стовпчик № 36 і через 500 метрів йдемо правим траверсом на Південь. Через 1 км. виходимо до г.Туркул і обходив її зліва по Північно-Східному схилу. Далі шлях веде повз стовпчиків № № 32 / 3, 32, 31 / 3, 31 / 1, 31, 30 / 9. На переході від 32 до 31 стовпчика з лівого боку по ходу руху внизу лежить озеро Несамовитное. Це унікальний став, утворене талимии водами  сніжних покривів і живляться дощовими опадами, не висихає навіть в спекотні літні місяці. Поруч у озера прекрасні місця для відпочинку та розбивки наметів. Однак, рухаємось  далі.
Наступна гора - Ребра (2,001 м.н.у.м.). Від стовпчика № 30 / 9 до вершини г.Ребра 1.4 км. Даний маршрут пропонує зробити невелику петлю (760 м.) з метою огляду східній частині гори, помилуватися кам'яними «статуями», що стирчать зі схилів немов «ребра». Для цього потрібно піти вліво на Північно-Схід на розвилці троп, яка знаходитися на відстані 0.5 км. від стовпчика № 30 / 9. Шлях тягнеться близько 400 м. і закінчується на краю скелястого обриву. Край обриву і є те упомянуте оглядове місце. Повертаємося на основну стежку траверса тим же.
Маршрутом продовжується за добре видимої стежці і по Столбова позначках. Після стовпчика № 29 проходимо вершину г.Ребра, потім зустрічаємо стовпчик № 28, від якого шлях йде до г.Гутин Темнатик (2,016 м.н.у.м.). Після стовпчика № 28 Траверс трохи опускається і тягнеться вздовж південного схилу хребта близько 1.1 км. Далі шлях підіймається на позначку 1,951 м.н.у.м. і обходить вершину г.Бребенескул. Через наступні 2 км. Траверс опускається до позначки 1,910 м.н.у.м., а потім піднімається на 40 метрів і обходить г.Мунчель (1,998 м.н.у.м., стовп № 23). Пройшовши 1.1 км. виходимо на вершину г.Дземброня (1,878 м.н.у.м., СТБ. № 22). Від стовпчика № 22 рухаємося по вершині хребта, опускаемся повільно вниз і через 2.8 кілометри виходимо до сідловини (1,820 м.н.у.м.). Від цього місця до вершини г.Черная Гора 1.8 км. Через 1час 20 хвилин ми на вершині Чорної Гори (2,028 м.н.у.м.). Тут знаходяться руїни колишньої обсерваторії і метереологіческой станції, яка побудована в середині тридцятих років минулого століття урядом Польщі. Поряд з колишнім будинком є багато зручних місць для встановлення наметів. За потужними стінами унікального об'єкта можна ховатись від штормового вітру і дощу. З висот Чорної Гори проглядається майже весь Чорногірський хребет, що тягнеться на Північно-Схід. У протилежному напрямку на Південно - Сході видно вершини румунських Карпат. На Сході розтяглися простори Івано-Франківської області. Прямо по напрямку на Захід лежить село Богдан. У цьому напрямку знаходиться наш завершальний ділянку маршруту.
Спускатися з вершини г.Черная Гора в зворотному напрямку на Північно-Захід. Рівно через 1 кілометр підходимо до кам'яної височини, перед якою ледве помітна стежка йде вліво вниз, вздовж західного схилу хребта. Попереду майже один кілометр крутого спуску крізь заростей яловника, гірської сосни та зеленої вільхи. Виходимо до лісосмуги і продовжуємо рух по стежці, яка звивається серед хвойного лісу. Наступні 1.2 км. стежка опускається в напрямку на Захід до великої вирубки лісу. Далі стежка повертає на Південно-Захід, тягнеться вздовж крутої ущілини і через 660 метрів виходить на лісовозну дорогу. На перетині стежки і дороги знаходиться дерев'яний стовп, що позначає межі Лісогосподарство. Від цього місця до с.Богдан 21.4 км.
Залишок шляху проходить по грунтовій дорозі вздовж струмка Великий Балзатул (6.8 км.). Спочатку дорога минає контрольний пункт «Дерев'яні будови» (1.4 км. Від стовпа лесограніци), потім преходіт з кількох дерев'яних мостів. Від міста де струмки Великий Балзатул і Стоговець зливаються утворюючи річку Біла Тиса, дорога повертає на Північ і триває до с.Луги (наступні 6.9 км.). Від моста через річку, в селі Луги, до с.Богдан 7.8 кілометрів.

Автор: Олег Ямалов

Переглядів: 1296 | Додав: ihorknjaz | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.